tirsdag den 13. marts 2012

Cool udtryk?

Kære elever!
Hvad er hot-cool-sejt at sige?
Jeg har lagt mærke til et udtryk "Det stikker af"  i betydningen af både noget negativt og noget positivt. Er det et nyt udtryk i jeres generation?
Jeg har brug for jeres viden om jeres egen ungdomskultur og herunder hvilke udtryk/ord der bliver brugt i jeres omgangskreds. Lad os blogge lidt om sprog. Jeg skal bruge det til nogle smykker jeg er i gang med at udvikle - nogle smykker hvorpå jeg skal stemple ord/udtryk!!
Giv mig nogle sjove, fede, seje, cool ord - tak fordi I er med!!!

10 kommentarer:

  1. dem jeg er sammen med bruger tit: "du er ude at skide", som i at man slet ikke har ret i det man siger, "Fråderen", det er sådan lidt når man får noget godt mad og så bruger man det udtryk der.

    det med udtryk siger mig egentlig ikke så meget, npr jeg nu tænker over det...

    SvarSlet
  2. Hvis man skal fyre noget cool't af, som ofte bliver brugt i dag, kunne det f.eks. være "Top optur" og så slut af med at sige "altså" for ligeosm at sætte prikken på i'et (:<

    SvarSlet
  3. Nøyern! Det er hvis noget er lidt weird eller syret.

    SvarSlet
  4. "Skod" (f.eks fuck hvor skod) når noget er negativt

    SvarSlet
  5. Tak - det er super - bare bliv ved!!!

    SvarSlet
  6. Ordet "Wack" bruges næsten på samme måde som "Det stikker af". Det betyder, at nået er bizart. Det kan dog både være positivt og negativt. I den negative udgave vil ordet have nogenlunde samme betydning som grotesk, hvor det positivt vil læne sig mere op af excentrisk, skør eller spøjs.

    Det afhænger altså af kontekst. "Det stikker helt af", er faktisk helt det samme..

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker det - skal helt sikkert klæde ét af mine smykkedesigns!!

      Slet
  7. Det samme med udtrykket "F#€ed up"

    SvarSlet
    Svar
    1. ...også sjovt - især med tegn!! Men er det også positivt?

      Slet